© Corinna Bergelt, Greifensteinregion

Od historické vápenky až k Thumské vyhlídce Bastei

Přehledně

• Start: Parkoviště u kostela v Heroldu, adresa: Zschopauer Straße, 09419 Thum městská část Herold
  • Cíl: Parkoviště u kostela v Heroldu, adresa: Zschopauer Straße, 09419 Thum městská část Herold
  • střední
  • 9,89 km
  • 2 hod. 45 min.
  • 217 m
  • 585 m
  • 432 m

Zažijte místa s historickým nádechem jako jsou pece na pálení vápna nebo trasa bývalé úzkokolejky. Po malém výšlapu přes impozantní skalní krajinu u vyhlídky Bastei budete odměněni krásnými výhledy.

Začnete u kostela a půjdete okolo původní vápenky s částečně zachovalými pecemi na pálení vápna. Dále pokračujete podél potoka Helsigbach a do kopce kolem prvního přístřešku. Zde se vydáte rovně, po krátkém výstupu do kopce zahnete vlevo a dostanete se až k druhému přístřešku. Budete pokračovat po zelených značkách až do Thumu. Tam můžete navštívit zoo, která stojí za návštěvu, protože zde můžete vidět vzácné sovy sněžné. Po krátkém, prudkém výšlapu na vyhlídku Bastei přes impozantní skalní město budete odměněni krásným výhledem. Dále mezi skalami dojdete až k vyhlídce Georgsfelsen a od ní pak starou alejí k místu Wettinplatz, což byl původně hřbitov patřící k rytířskému panství. Cesta pokračuje podél polí, přes malý les a kolem rybníka a nakonec zahýbá doprava dolů do Heroldu. Zde půjdete po cestě Obere Dorfstraße až k bývalému nádraží úzkokolejné dráhy a odsud znovu k výchozímu bodu.