© Sabine Meisel, Tourismusverband Sächsische Schweiz

Na Pfaffensteinu s jehlovým okem a obětním kotlem

Přehledně

• střední
  • 3,56 km
  • 1 hod. 31 min.
  • 235 m
  • 417 m
  • 260 m

Výstup na Pfaffenstein zvládnou bez problémů děti od čtyř let, ale i rodiče po něm pocítí v kostech vzestupy a pády. Túra je však odmění fantastickými výhledy a zajížďkou na slavnou Barbarinu.

Začněte na parkovišti na úpatí Pfaffensteinu. Odtud vede přímá cesta do kopce k úpatí skály. Tam se vydáte nahoru po zpocené cestě přes "Nadelöhr". (Ti, kteří to mají rádi jednodušší, však mohou zvolit i pohodlný výstup po pravé straně. Množství schodů a stupňů oka jehly je však vhodnější pro výstup než pro sestup).

Na vrcholu je třeba po krátké přestávce odbočit na další křižovatce doleva, kde vás čeká úchvatný výhled na Gohrisch a Papststein. Zpět na hlavní trasu pokračujte až k odbočce, která vede k "Opferkessel", kotlovité prohlubni, která pravděpodobně vznikla během poslední doby ledové. Zde se opět odhalí nádherné panorama.

Po návratu na turistickou stezku pokračuje trasa k hostinci na Pfaffensteinu s rozhlednou. Tam si můžete udělat přestávku a vychutnat si nabízené lahodné jídlo a nápoje.

Díky dobrému značení se z tohoto útulného odpočívadla snadno najde cesta na Barbarinu. Po mnoha schodech a temné puklině se vám otevře výhled na "Kamennou pannu". Nyní se vraťte zpět směrem k hostinci a na první křižovatce odbočte vlevo dolů po stezce vedoucí roklí. Ta nakonec vede zpět k výchozímu bodu.

Celkově se jedná o středně náročnou okružní túru, velmi rozmanitou s nádhernými panoramatickými výhledy.